To Italian

 

Hats and umbrellas

It is a lot of years that I see how is, probably, diffused a fashion that makes hats disliked by many people, except in some “socio-dressing” contests where the hat is mandatory, preferably with the peak on the reverse, vanishing, in this way, part of the utility of the hat.
The Italians (almost a part of them) are bond in a pathological way to the fashion, so I am not surprised by tendencies that make out useful articles of clothing, or make mandatory articles totally useless and/or ugly.
But in the case of the hat it is an item really useful against cold, wind, rain and sun.
So I am wondering how people can resists without hat when there are five or more degrees under zero, or during summer with a sun that open your skull!.
Perhaps is that in these skulls there is not so much to shelter?.  Heaven knows!

Another question is the umbrella.
Honestly it is annoying for everyone to bring it around. I think it is also out for the rules of the fashion.
Anyway, apart these considerations, I always see, like is happened this morning, how the people went out from home without umbrella as soon as  the rain stops, also if the sky is grey and full of clouds.
It is funny to see the people wetting because the rain starts again and they are without umbrella: it was so illogical to take it?. Heaven knows!.

 

 

 Cappelli ed ombrelli.

Noto che da qualche anno deve essersi diffusa una moda che rende invisi i cappelli, eccetto che in certi contesti socio-vestizionali, dove il cappello è d’ordinanza, preferibilmente con la visiera al contrario, vanificandone una parte dell’utilità.
Noi italiani (almeno parte di essi) siamo legati alla moda in modo patologico e non mi stupiscono quindi le tendenze che rendano da non usarsi un capo di abbigliamento utile oppure ne rendano indispensabile uno inutile e/o addirittura brutto.
Ma il cappello è un oggetto veramente utile contro il freddo, il vento, la pioggia, il sole.
Mi domando quindi come possano resistere le moltissime persone che non usano più il cappello quando ci sono magari 5 o più gradi sotto zero o d’estate con un sole che ti apre il cranio!. Sarà forse che nel suddetto cranio c’è poco da proteggere? Mah!.

Altro discorso l’ombrello.
In effetti a tutti da fastidio portarselo dietro essendo indubbiamente scomodo, e credo che sia “out” anche per i dettami della moda, però a prescindere da queste considerazioni, da sempre osservo, come mi è capitato stamane come la gente esca di casa senza ombrello non appena la pioggia smette, anche se magari ha piovuto per ore, ed il cielo è ancora plumbeo. È curioso vedere le persone che si bagnano perché la pioggia è ripresa e sono senza ombrello: era così poco logico portarselo dietro? Mah!.