To Italian

 

In order to better understand this my short thought, you must read my thought: "I have never thought..."

Sadly, what I was fearing, now happens.
The ordinary investigations, are still in progress, but the sports investigations are closed, in order to respect the UEFA timetable for cups registrations. The requests of punishment made by the sport investigators are similar to the ones of the Spanish inquisition. The names are the ones expected, first of all the Juventus F.C. .

According to the ordinary justice, at this moment there will be nothing to trouble, because the defence college can do his deductions, and it is possible to obtain also an acquittal.
But this is practically impossible with the sports justice: I do not remember just one time in which a request of sentence was turned in an acquittal.
At the most we can hope that the "Spanish Inquisition style" requests of sentence, can turn in a generic "inquisition style", more easygoing.....
Moreover we have the Europe eyes on us, and the Italian media, love very much to hold the accused to be guilty, without care to the fact that a subject is innocent until is proved the opposite. So in foreign countries comes an incorrect image of guilt.

But all these facts perplexes we all, like I have written in my thought: in despite of the real responsibility of the football clubs, there is the unpleasant feeling, I do not know if is a coincidence or not, that there is a manoeuvre to keep out of the scenes the more strong teams and/or the more problematic, using not sportive means.
And for this reason, for me, in Italy the football is dead.

I want to remark that I am sure that the judges and the investigators involved in this question, are honest and able. It was sufficient that someone light on the fuse and they had suddenly this bomb in their hands. A bomb with the fuse burning to manage.

 

 

Per comprendere bene questo breve pensiero si deve leggere il mio pensiero: "Non avrei mai pensato..."

Ebbene quello che temevo sta accadendo: mentre le inchieste ordinarie sono ancora in pieno corso, l'inchiesta sportiva si è chiusa, per rispettare i tempi UEFA, con la richiesta di pene da inquisizione spagnola, per in nomi che si temeva, Juventus in testa.

Con la giustizia ordinaria non sarebbe ancora il caso di preoccuparsi perchè la difesa potrebbe fare le sue controdeduzioni e addivenire ad una assoluzione.
Ma con la giustizia sportiva sarebbe cosa mai vista, infatti a mia memoria non è mai successo che la richiesta di condanna si trasformasse in assoluzione. Al massimo si può sperare che le richieste da inquisizione spagnola si tramutino in condanne da inquisizione generica.... più di manica larga......
Oltretutto abbiamo anche gli occhi dell'Europa addosso e siccome i mass media sono giustizialisti ingnorando la più semplice delle regole, e cioè che si è innocenti sino a che viene dimostrato il contrario, all'estero è stata già venduta una condanna preconfezionata.

Ma la cosa lascia perplessi, come ho scritto nel mio pensiero: a prescindere dalle reali responsabilità, il tutto ha lo sgradevole sentore, non so se per casualità o meno,  di una manovra atta ad eliminare con mezzi non sportivi le squadre più forti e/o più scomode. 
È per questo che per me il calcio in Italia è morto.

Va sottolineato come io sia certo che i magistrati e gli investigatori, coinvolti siano onesti e capaci, è stato sufficiente che qualcuno accendesse la miccia e questi ultimi si sono trovati la bomba in mano. Una bomba con la miccia accesa da gestire.